عینک دید در شب و انواع آن
نوشته شده توسط : sahar

هنگام رانندگی در شب، انعکاس نور چراغ ماشین‌های پشت در آیینه و همچنین نور چراغ خودروهایی که از روبرو می‌آیند می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد، به همین علت عینک‌هایی طراحی‌شده‌اند به نام عینک دید در شب یا عینک مخصوص رانندگی که باعث اصلاح دید رانندگان در هنگام رانندگی می‌شوند. این نوع عینک‌ها به دلیل داشتن ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فرد موردتوجه بسیاری از افراد قرارگرفته‌اند. حال در ادامه به‌طورکامل به بررسی این نوع از عینک می‌پردازیم.

عینک دید در شب چیست؟

دید ضعیف شب در رانندگی یکی از مشکلات رایج بینایی است که افراد در هر سنی هنگام رانندگی در شب با آن مواجه می‌شوند، البته افراد بالای 40 سال ممکن است این مشکلات را شدیدتر از بقیه تجربه کنند. عینک دید در شب دارای شیشه‌های رنگی است که باعث دید بهتر راننده در هنگام رانندگی می‌شود.

نحوه عملکرد عینک دید در شب

عینک دید در شب با بالا بردن کنتراست تصویر اطراف و کاهش درخشش نور آبی، بدون آنکه تغییری در رنگ‌ها ایجاد کند، موجب وضوح بیشتر و حفاظت از چشم شما می‌شود. این نوع عینک‌ها علاوه بر تقویت دید در شب، از آسیب‌دیدگی چشم نیز جلوگیری می‌کنند. در هنگام برخورد نور چراغ ماشین به چشم‌ها، دید راننده برای چند ثانیه از بین خواهد رفت. در این زمان مردمک چشم با تابش شدید نور کوچک می‌شود و سپس سعی می‌کند که خود را نسبت به نوری که در اطراف آن قرار دارد تطبیق دهد. حال استفاده از این مدل عینک به راننده کمک می‌کند که دید بهتری به محیط داشته باشد.

توجه داشته باشید این نوع از عینک جزء عینک‌های آفتابی است و اگر شما به دنبال خرید عینک آفتابی در مشهد هستید، می‌توانید به فروشگاه فراشاد مراجعه کنید و عینک دید در شب را برای محافظت از چشمان خود و همچنین رانندگی امن‌تر تهیه کنید. در این فروشگاه تمام عینک‌ها به‌صورت استاندارد طراحی شده‌اند و می‌توانند از چشم‌های شما به‌خوبی محافظت کنند.

ویژگی عینک دید در شب

عینک دید در شب را می‌توانید بدون نسخه تهیه کنید. این مدل عینک دارای شیشه‌های رنگی از طیف زرد است و برخی افراد نیز آن را تحت عنوان عینک تیراندازی می‌شناسند. شیشه عینک‌های رانندگی دارای پوشش ضد انعکاس است که می‌توانند از آزرده شدن چشم به علت بازتاب نور چراغ خودروها و چراغ خیابان‌ها جلوگیری کنند. به همین علت تیراندازان و شکارچیان از این نوع عینک‌ها برای شکار استفاده می‌کنند. کاهش انعکاس نور می‌تواند به این افراد کمک کند تا بتوانند پرندگانی که در آسمان هستند را بدون هیچ مشکلی ببینند و شکار کنند.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم عینک دید در شب می‌تواند از چشم‌های شما محافظت کند و باعث دید بهتر در رانندگی شود، اما این موضوع را در نظر داشته باشید برای آنکه بتوانند از چشم شما محافظت کنند، نیاز است که شیشه‌های به‌کاررفته در عینک اصل و باکیفیت باشند، بنابراین به شما توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامت چشمان خود در انتخاب عینک دقت لازم را داشته باشید. عینک فراشاد می‌تواند گزینه مناسبی برای آن دسته افرادی باشد که به‌سلامت چشم خود اهمیت می‌دهند و به دنبال یک محصول باکیفیت هستند. شما می‌توانید از این فروشگاه هم به‌صورت حضوری خرید کنید و هم می‌توانید رایگان مشاوره شوید و پس از کسب اطلاعات لازم سفارش آنلاین خود را به ثبت برسانید.

انواع عینک دید در شب

همان‌طور که گفتیم عینک دید در شب منحصراً برای رانندگان نیست، بلکه افراد زیادی مانند شکارچیان، تیراندازان، نظامیان و … می‌توانند از این عینک‌ها استفاده کنند. این نوع عینک به افرادی که چشم آن‌ها نسبت به نور بسیار حساس است نیز پیشنهاد می‌شود. همچنین به علت ظاهر شیک و زیبایی که دارد، افراد مطابق با مد روز و سلیقه خود می‌توانند از این عینک استفاده کنند. هم‌چنین می‌توانید برای آشنایی با انواع عینک آفتابی نیز اینجا کلیک نمایید.

طراحی شیک و تنوع بالای عینک‌ها، موجب محبوبیت آن‌ها در میان همه افراد جامعه شده است. بااین‌حال تنوع بالا می‌تواند خرید را برای افراد سخت‌تر کند، بنابراین در ادامه با معرفی انواع عینک‌های دید در شب به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید عینک مناسب خود را راحت‌تر پیدا کنید.

· عینک دید در شب با شیشه‌های زرد

از پرطرفدارترین انواع عینک‌ها، عینک دید در شب با شیشه‌های زرد است. رنگ زرد به‌کاررفته در آن‌ها باعث خاص و منحصربه‌فرد شدنشان می‌شود. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که استفاده مکرر از این نوع عینک به‌علت رنگ شیشه زرد، باعث آسیب رسیدن به چشم‌ها می‌شود، اما استفاده از آن‌ها در هنگام رانندگی با کاهش انعکاس نور بر روی شیشه ماشین و جاده و همچنین عبور دادن طول‌موج بالا باعث دید بهتر و حفاظت از چشم‌ها در هنگام رانندگی خواهد شد.

عینک با شیشهٔ زرد باعث وضوح بهتر رنگ‌ها در هوای مه‌آلود و نور کم می‌شود. این عینک به ورزشکاران پیشنهاد می‌شود، زیرا میدان دید آن‌ها را تقویت می‌کند. همچنین این نوع عینک برای ورزش‌هایی در محیط برفی مثل اسکی نیز می‌تواند مناسب باشد.

· عینک Blupond، دارای خاصیت ضد تشعشعی

این مدل با داشتن ویژگی ضد تشعشعی به‌عنوان بهترین عینک دید در شب شناخته می‌شود. ویژگی ضد تشعشعی کمک به افزایش میدان دید و تقویت دید فرد هنگام رانندگی در شب می‌کند. در این عینک از شیشه‌های زردرنگ استفاده شده و شیشه آن دارای هفت لایه مختلف است که علاوه بر خاصیت ضد تشعشعی باعث می‌شود که چشم‌ها در برابر اشعه UV نیز محافظت شوند.

در این عینک‌ها لنزهای باکیفیت بسیار بالا به‌کاررفته و علاوه بر آن جنس بدنه عینک فلزی است که موجب ماندگاری و دوام بالاتر آن خواهد شد. این مدل عینک ظاهری زیبا و شیک دارد که باعث شده تا افراد بتوانند در شرایط و محیط‌های مختلف به‌راحتی از آن استفاده کنند.

· عینک Myiaur، دارای لنز پلاریزه نشکن

این نوع عینک برای رانندگی در فضاهایی مثل محیط‌های تاریک، مه‌آلود و … مناسب است که چشم توانایی خوب دیدن اطراف را از دست می‌دهد. در این نوع عینک دید در شب، لنزهای ضد تشعشعی و پلاریزه نشکن زردرنگ قرار گرفته که با طراحی شیک و بسیار زیبا در بازار عرضه می‌شود و می‌تواند بهترین میدان دید را در محیط‌هایی با نور کم ایجاد کند. یکی از ویژگی‌های این عینک دوام و ماندگاری طولانی‌مدت آن است که به علت به کار بردن منگنز آلومینیوم در ساختار بدنه عینک است.

· عینک clear night، دارای قاب فلزی محکم

این مدل عینک نیز دارای لنز با خاصیت ضد تشعشعی است و با عنوان نسل جدید عینک دید در شب شناخته می‌شود. ویژگی منحصربه‌فرد این عینک وجود لنزهای پلاریزه قوی TAC و قاب فلزی محکم است. این عینک به علت دارا بودن لنزهای ضد تشعشعی بالا می‌تواند از چشمان افراد در هنگام رانندگی در محیط‌های تاریک و کم‌نور به خوبی محافظت کند و به علت اینکه بر روی صورت، بدون توجه به سایز آن، به‌راحتی قرار می‌گیرد، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

آیا استفاده از عینک دید در شب کار درستی است؟

عینک دید در شب باعث تقویت دید و همچنین محافظت از چشمان شما در برابر اشعه‌های مضر می‌شود و اگر شما آن را تنها در مواقعی که نیاز است استفاده کنید برای شما مفید خواهد بود، اما اگر آن را به‌صورت روزانه و مکرر استفاده کنید، می‌تواند به چشم‌های شما آسیب برساند.

سخن آخر

با خواندن این مقاله شما با عینک دید در شب و انواع آن آشنا شدید و فهمیدید که هرکدام از انواع آن چه ویژگی‌هایی دارند. اکنون با اطلاعات کامل می‌توانید عینک موردنظر خود را انتخاب کنید. اگر نیاز به مشاوره آنلاین برای تهیه عینک دید در شب دارید، می‌توانید از مجموعه فراشاد مشاوره بگیرید و در نهایت عینک دلخواه خود را خریداری کنید.





:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: